måndag 26 september 2011

Energiarbete - Vad är det?

Att jobba med energier, hur gör man det? Och VAD är det jag menar med energiarbete? Är det att jag är elektriker? Kopplar in maskiner i hushållet? Drar ledningar hit och dit? Byter lampor och/eller säkringar?

Energiarbete för mig handlar om användandet av tanke, föreställningsförmåga och visualisering innan jag handlar på det fysiska planet.  Jag koncentrerar mig alltså på vilket resultat jag vill skapa. Med hjälp av min föreställningsförmåga, min fantasi om ni så vill, ser jag framför mig de mönster, färger, symboler, dofter, känslor etc av det jag vill ha, jag använder mig av ljuset, jag drar till mig det i min tanke och min känsla. Jag skapar min verklighet i min tanke om den.

Genom att jag tänker på det jag vill uppleva och skapa och genom att fokusera stadigt på mina visioner, förhoppningar, drömmar, mål och på avsikten att förverkliga dem så skapar jag också min verklighet. Allting omkring mig återspeglar vad jag tror att jag kan få och vad jag är.  Som mitt hem, mitt arbete, mina materiella ägodelar. Människorna i min omgivning speglar det jag behöver lära mig mer om hos mig själv. Jag drar med andra ord till mig det jag själv tror på och tänker om mig själv.

Jag skapar faktiska resultat genom att jag föreställer mig att jag arbetar med energin av det jag vill skapa. För när jag gör energiarbete innan jag agerar på det yttre planet(det fysiska planet) så förs de händelser, omständigheter och saker som jag vill ha i mitt liv in både snabbare och på ett bättre sätt, än om jag inte skulle göra det.

Alltså; tänk på det du vill uppleva och skapa snarare än det du inte vill. Minns att fokusera stadigt på dina visioner, drömmar, förhoppningar och mål. OCH naturligtvis på din avsikt att förverkliga dem.

*Obegränsad tillit och stark affirmation, visualisering och fokus är grunden för all slags förändring*

Med kärlek och ljus/N

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar