måndag 5 september 2011

Troll?!

Är det du din rackare som ser till att saker och ting försvinner/byter plats här hemma hos mig?
Just nu saknas ett busskort, en "selma-sedel", några pennor, hårsnoddar och annat smått och gott. "Det går troll i det här" är något jag brukar använda mig av i många sammanhang och idag är det i samband med att det "försvinner" saker...
Våra kära små fyrbentingar brukar ibland få skulden när det försvinner något, särskilt den ena raringen har förmåga att springa omkring om nätterna med våra skor i munnen och lägga ifrån sig dem lite varstans i hemmet...tänka sig, det är en katt med hund manér, haha...men nu denna morgon, när det saknas ett busskort och lite andra saker som jag vet var jag lagt och dessa saker bara är "puts väck" ja inte tror jag att "Katt-astrofen" tagit allt det och sprungit runt med! Näää, det går troll i detta häringa! Eller så finner vi väl en skattgömma under någon hylla eller säng kanske?
Jag hade en katt för många år sedan som älskade att "sno" småprylar av mig, dessa fann jag när jag vid storstädningsdags lyfte undan min stora soffa och tittade in i hörnet...där fanns det bl.a trådrullar, teskedar, suddgummin och annat smått som hon lekt med och samlat ihop i en fin hög under soffan...jag har legat på knä och glott under sängar och hyllor, lyft på kuddar och täcken, kollat igenom väskor och jackfickor men kan inte hitta det som saknas denna gång...så det är nog filuren på bilden som varit framme skulle jag tro eller så har vi besök av något annat som vill påkalla vår uppmärksamhet kanske?
Det lär visa sig! Ha det gott/N

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar