torsdag 15 september 2011

Intuition, energi-arbete, tankar och funderingar...


Jag tänker för mycket och jag oroar mig för mycket, det är något jag fått höra några gånger. Jag ser saker som andra inte ser eller som andra kanske väljer bort att se? Jag känner in energier, jag har förmågan att läsa av energierna i ett rum, hus, en specifik plats osv...inget jag är särskilt nöjd med eller lycklig över. Det är snarare ett gissel ibland. Inget jag bett om, det bara är så. Jag har börjat förlika mig med det på "äldre da´r", men vägen hit har varit lång och krokig. På med skygglapparna och rikta blicken framåt, vägra se annat än det som finns framför dig eller blicken nere i marken för att slippa ta in allt det andra runtomkring...jag har ett filter tack och lov, jag kan sålla, jag kan stänga av, vilket jag också gjorde under många år för att passa in, för att inte vara avvikande. Men nu, idag så är det så här det är...jag ser, känner, upplever mer än du ser att jag gör...det är inte så att jag springer omkring och läser av folk till höger och vänster. Jag SER ja, men jag går aldrig djupare utan tillåtelse.

                                     
Jag tänker för mycket, ja jag gör kanske det...det hänger ihop med att jag ser mer än jag ibland bett om, tankarna går igång direkt, jag kan se vad som skulle kunna förändra/förbättra en situation, men har lärt mig att vara tyst. Det går inte alltid att uttala sig innan den andra ber om det, innan människor själva ber om hjälpen med att tyda något, se något, känna in något. Det har inte alltid varit så lätt att leva med detta, att veta, intuitivt känna och se sådant som andra kanske fastnat i, blir störda av energimässigt...alltså tänker jag och begrundar och i det tysta arbetar jag bort tanken om att hjälpa...för det är det jag gärna vill göra- att hjälpa...men glöm inte! Du kan aldrig hjälpa någon utan att denne bett om det!


Jag oroar mig för mycket...ja, jag gör nog det då jag har förmågan att känna in andras energier...jag behöver vara medveten och närvarande för att inte "förlora" mig själv i sådant som inte är mitt. Det finns många enkla övningar man kan ta till för att lära sig vara i sin egen energi och att lära sig känna sina egna gränser osv...tro mig, jag vet...haha...har gjort mycket, läst mycket, testat olika metoder. Det är det man lär göra, testa sig fram för att veta vad som passar en själv bäst, ingen utan du själv vet i slutändan vad som är rätt och riktigt för dig själv! Minns det!!! Våga känna efter i dig själv vad som är rätt och riktigt för DIG. Det går att lyssna och lära från andra men glöm aldrig att det är DU som i slutändan tar beslut om vad som är rätt och riktigt för dig.
Mycket ljus och kärlek/N

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar